Wednesday, September 18, 2013

tiada yang sempurna..


aku bukan larh manusia yang sempurna..aku bukan larh malaikat yang mulia disisi Allah s.a.w.. aku manusia biasa yang sering melakukan ksilapan dan dosa di muka bumi ini.. ya aq mengaku banyak dosa yang telah aq lakukan sehingga aq alpa akan tanggungjawabku sebagai khalifah di muka bumi yang maha esa ini.. terlalu banyk kelalaian yang telah aq lakukan semata-mata ingin keseronokan dunia.. aq sanggup menutup sebelah mataku bagi menindakkan hukumII islam yang telah termaktub dlm al-quran kalam Allah s.a.w..aq islam tapi islam yang hanya bersandarkan atas nama sahaja.. kini apabila aq tersdar daripada kejahilan aq.. aq mula berfikir bertapa bodoh n sombongnya aku trhadap tuhanku yang maha esa bagi sekian alam.. aq sering melupakan dan sering berpaling padanya..hanya disaat aq susah sahaja aq akan menyembah nya..Ya Allah!! bertapa hina nya aku.. ampunkan aku ya tuhanku.. sesungguhnya aq adlah hamba mu yang hina disisi mu ya allah... alhamdullilah  Ya Allah.. apabila hati ini mula tersdar n berubah akan dosaII yang tidak tertanggung aq mula berpandukan ke jalan yang benar... walaupn aq masih merangkak-rangkak dalam perubahan tapi keinginan untuk berubah kuat di dalam hatiku.. Ya Allah pandu larh aq ke jalan mu dan berkati larh setiap kebaikan amal soleh  dan ibadat ku.. Ya Allah aq sering melakukan kesilapan antara sedar n tidak ya tuhanku maka itu engkau pandu kan larh aq dan sedarkan larh aq setiap kesilapan yang ku lakukan.. amin..








No comments:

Post a Comment